Witam. Problem jak w temacie, ostatnio jeździłem passatem z ksenonami i po powrocie do mojej skodzinki zauważyłem znaczna różnice w jasności tych swiateł. Wiecie może co jest tego powodem i zrobić żeby było jaśniej?? Czy po prostu ten typ tak ma?? A jeśli juz jestem przy światłach to jak wymienic żarówki H1 od świateł drogowych i postojówki?? Domyslam sie, ze tak jak pisze na forum OII trzeba wyjąć lampe ale co dalej żeby nie popsuć ksenona??
ok ale mam jeszcze jedna watpliwosc? Jak z ta efektywnością? to zalezy od wieku zarowki czy jej czasu świecenia. Bo biorąc po uwage wiek obu porownywanych przezemnie samochodow to moja skoda jest starsza (2003r) ale ma przejechane dopiero 60 tyś a passat jest 2005 r i ma 90 tys wiec jego byly dluzej uzywane i oowinny byc bardziej zuzyte... I jak wyglada sprawa z wymiana??
orzus, musisz zobaczyć stan szkieł, może masz bardziej "zrypane" przez kamyczki, piach itd. druga rzecz to te dwa lata różnicy, też mogą się dać we znaki. może trochę inne szkło w passacie, może inna technika a może po prostu ma silniejsze żarówki.
u mnie szkla sa jak nowe nie ma nawet ryski moze faktycznie inna technologia (nowsza) chyba sie bede musial przyzwyczaić. Ale dalej nie wiem jak wymienic żarowki od swiatel drogowych i pozycyjnych?? Moze mi ktos pomoc?? Bylbym wdzieczny.
orzus, z tego co widzę to masz OI, za bardzo nie wiem jak sie do tego zabrać, do OII mam rysunki. ale to chyba nie to samo...podam ci link do żarówek ksenonowych,może to ci pomoże przy wyborze http://moto.allegro.pl/item493284775...k.html#gallery, chodzi oczywiście o moc/jasność bo kształt mogą mieć inny w twoim aucie.
moja skoda jest starsza (2003r) ale ma przejechane dopiero 60 tyś
Masz ją od nowości czy z drugiej ręki?
A może w tym Pasku były już wymieniane?
Niestety nie mam porównania do Passata, ale u mnie xenony świecą na tyle dobrze, że nocą w trasie nie odczuwam większej potrzeby włączania św. drogowych. Żarówki które mam obecnie świecą już dwa lata i jest różnica w porównaniu z tym jak świeciły na początku.
Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Z tego co napisal ufo (wielkie dzieki) wynika, ze jasnosc swiatla ksenona zalezy od temperatury swiatla zarnika. Teraz tylko trzeba to jakos sprawdzic. Adaś samochod mam z drugiej reki i passat tez z drugiej wiec nie wiadomo czy byly wymieniane. Ale potwierdziles mnie w przekonaniu ze u mnie cos jest nie tak bo bez drogowych na trasie ani rusz...
orzus,
Jeżeli auto jest z drugiej ręki. to przebieg może być inny. Ewentualnie sprawdz czy światła świecą na odpowiedniej wysokości. Jeżeli jest błąd w kompie, to xenony schodza do poziomu awaryjnego i świecą b. krótko. W ASO diagnostyka i ustawianie poziomu to wydatek raptem kilku dych (przynajmniej tak jest we Wrocku), a jezeli mają dobry dzień to potrafią to zrobić za darmo
Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Ale dalej nie wiem jak wymienic żarowki od swiatel drogowych i pozycyjnych?? Moze mi ktos pomoc?? Bylbym wdzieczny.
To proste ale czasochłonne. Robiłem to niedawno i procedura wygląda tak:
- demontujemy kierunkowskaz (1 śruba i wyciągamy do przodu)
- odkręcamy reflektor, wysuwamy i odczepiamy wiązkę
- reflektor na warsztat i odkręcamy tylną ściankę
- żarówki wymieniamy
- montujemy w odwrotnej kolejności
rogoz WIELKIE dzieki o to mi chodziło. Jak tylko wygonie lenia to założe jakies ladne biale postojowki i H1 do drogowych bo te ori tak srednio wygladaja.
strumien swietlny w lampach wyladowczych spada w raz z czasem uzytkowania . to raz ale dwa oprucz jakosci kloszy ma temperatura barwowa zrodla.. ale pewnie wiesz o tym .. to tak tylko wspominam
z tego co kojarzę to w O1 są żarniki D2S, już nie pamiętam bo latam na swoich prawie 2 lata, ale też zauważyłem, że gorzej świecą niż na początku :szeroki_usmiech
zdecydowalem sie juz na wymiane zarnikow tylko prosze o podpowiedz jaka barwe swiatla wybrac?? Czy barwa swiatla jest dostosowana do przetwornicy czy moge sobie zalożyc jaka chce czy taka jaka byla?? Jesli taka jaka była to jak sprawdzic?? A jesli dowolną to jaka??
Kwestia jest tez taka że żarnik sie wypala i normalna rzecza jest ze bedzie swiecil z czasem slabiej. Przecież pod koniec swojego żywotu swieci nawet na różowo wiec Panowie musi swiecic gorzej. Jesli chodzi o barwe to STOCK-i sa najlepsze czyli 4300K lecz nie daja efektu. Ja zmienilem na 5000K swiatlo jest naprawde czysto biale po dopaleniu sie żarnika maja duzo poswiate niebieska i wyglada naprawde świetnie. Inne palniki czyli 6000K i w gore powiem tak prestiż moze i jest ale bezpieczenstwo przeciez jest wazniejsze.
orzus,
Jeżeli auto jest z drugiej ręki. to przebieg może być inny. Ewentualnie sprawdz czy światła świecą na odpowiedniej wysokości. Jeżeli jest błąd w kompie, to xenony schodza do poziomu awaryjnego i świecą b. krótko. W ASO diagnostyka i ustawianie poziomu to wydatek raptem kilku dych (przynajmniej tak jest we Wrocku), a jezeli mają dobry dzień to potrafią to zrobić za darmo
No to ciekawe - ja byłem ostatnio w salonie SUNNY w Poznaniu i mi powiedzieli, że nie są w stanie sprawdzić efektywności xenonów, a jedynie mogą ustawić pozycje świateł. Xenony praktycznie wogole mi nie świecą - autko kupiłem niedawno - poprzedni właściciel wymienił jeden żarnik - prawy. Na dodatek na inną barwę, jednakże on też bardzo słabo świeci. Dodatkowo okazało się iż w prawej lampie nie działa pozycjonowanie. Byłem w serwisie - niby naprawili, ale jak wyjechali autkiem na parking, to sprawdziłem i dalej nie działało. Po zapytaniu dlaczego nie działa, skoro przed 5 minutami twierdzili iż jest OK. Usłyszałem odpowiedź że najprawdopodoniej znów się zepsuło i trzeba będzie wymienić elementy za to odpowiedzialne. Hmm - :? Wczesniej jeździłem mazdą 626 i tam na zwykłych H1 widać wyśmienicie. Jedżę także mazdą 6 od czasu do czasu z xenonami - no i tu widać, że są xenony - bardzo dobrze oświetlają drogę. Nie wiem jak przy zakupie nowej OI świeciły xenony - dlatego chciałbym aby osoby, które takową posiadają od nowości napisały jak powinny świecić xenony w OI. Czy bardzo dobrze oświetlają drogę i człowiek nie męczy się jadąc na nocą. Obecnie muszę włączać halogeny - bo praktycznie mało co widać na xenonach. Świecą daleko, na dobrą odległość, ale bardzo słabo. Autko jest z roku 2002, poprzedni właścicel twierdził, że bardzo dobrze mu się jeździło na xenonach. Niestety przed zakupem nie jeździłem autem w nocy, a w serwisie na przeglądzie nic nie stwierdzili. Zresztą teraz juz wiem, że zostałem oszukany w kilku kwestiach - ale oczywiście były właściciel udaje tzw głupa - twierdząc, że o takich, a takich usterkach nic nie wiedział i że on nie wie jak się sprawdza np. poziomowanie xenonów i co to wogole jest (dziecinada). Tyle lat jeździł i nie wie. (chociaż z drugiej strony zarówno on jak i jego żona sprawiali wrażenie "ciamajdy").
Ogólnie z autka jestem zadowolony - tylko te światła - tragedia. Wymiana na nowe żarniki w ASO w Poznaniu powiedzieli, że jeden orginalny kosztuje 700zł, wiem na allegro jest taniej. Ale czy jak je wymienie to będzie wszystko OK. Ktoś tu pisał o trybie awaryjnym świateł - w ASO nic takiego nie wykryli. Chociaż zastanawiam się czy oni wiedzą co robią. Dlatego proszę o odpowiedź, czy xenony w skodach świecą tak jak xenony w "innych autach", czy to jest tylko nie efektywny "bajer".
PS.
Chciałem także aby mi wyłączyli w alarmie funkcje blokowania się po określonym czasie. Nie potrafili i zrzucili to na to iż jest to funkcja zapisana w "komputerze" i trzeba wymienić sterowniki, a co za tym idzie cały komputer za 5tyś złotych, poprosiłem o dokładną nazwę alarmu - że sobie zweryfikuję. No i oczywiscie okazało sie, iż funkcja zapisana jest w alarmie, a nie w kompie auta. Bardzo łatwo można to wyłączyć.
Dałem im do podpięcia radio - wiedziałem że są z tym "problemy" w skodach - bo u mamy w octavi były. Sądziłem, że wiedzą co robią - ale niestety LIPA. Pomylili podpiecie radia z tzw. "wsadzeniem" hehe. na trasie nie przeszukuje i tracę sygnał. Nadodatek źle wsadzili schowek pod radiem ( wogole nie wiem po co go wyciagali ). Praktycznie przy ostatnim przeglądzie zapłaciłem kasę, a tak na prawdę nic nie zrobili dobrze.
Bzdura. Ustawia się tak samo jak normalne światła. Są do tego odpowiednie śruby na reflektorze. A samopoziomowanie ma za zadanie (jak wskazuje nazwa) utrzymywać ten ustawiony poziom.
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Komentarz